czwartek, 10 maja 2012

Sezon na szparagi uważam za otwarty

Jeżeli lubicie szparagi to teraz jest najlepszy moment aby się nimi zajadać :) Szparagi goszczą na moim stole od jakichś dwóch sezonów. Nie mam doświadczenia w przygotowywaniu dań z tym warzywem. Zwykle były dodatkiem do dań mięsnych. Ku mojej radości pojawiło się w internecie mnóstwo przepisów. Na kilka bardzo ciekawych natrafiłam na stronie: http://www.kwestiasmaku.com/ Właśnie z tej strony pochodzi mój dzisiejszy obiad: makaron penne z zielonymi szparagami i moim ulubionym serem kozim. Do tego oliwa, szczypiorek, parmezan i voila! Pyszne, szybkie i lekkie danie gotowe.


Następnym razem dodam jeszcze pomidorki koktajlowe. Na pewno będą pasować :)

 
Pozwolę sobie zacytować przepis. Może Wam się przyda.

Składniki, 2 porcje:

150 g makaronu penne
2 łyżki masła
8 zielonych szparagów, około 200 g
2 łyżki posiekanego cieniutkiego szczypiorku
90 g serka koziego (w kształcie wałeczka, ja używam firmy Soignon)
4 łyżki oliwy z oliwek
50 g tartego parmezanu
sól i świeżo zmielony czarny pieprz

Wykonanie:
  • Do gotującej się wody w garnku włożyć makaron, posolić i ugotować al dente.
  • W międzyczasie szparagi przyciąć i odrzucić twarde końce, obrać do 2/3 wysokości szparaga, umyć i pokroić na 4 cm kawałki. Ugotować na parze, lekko osolić. Serek kozi pokroić na kawałki.
  • Makaron odsączyć i przełożyć z powrotem do garnka, dodać masło i wymieszać. Dodać szparagi i szczypiorek a na końcu wymieszać z serkiem kozim.
  • Rozłożyć na 2 talerze, polać oliwą z oliwek i posypać parmezanem. Doprawić solą i posypać pieprzem.

Użyłam innego serka niż w przepisie (takiego sałatkowego ala feta), ale sprawdził się znakomicie.

 
Jak widzicie danie jest bardzo proste a smakuje wyśmienicie. Polecam!

 
Pozdrawiam serdecznie!
E.

2 komentarze:

  1. A ja ostatnio szukałam przepisu na szparagi...
    Teraz już wiem gdzie go zajdę :)
    Smaka mi zrobilaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szparagi bardzo lubię ! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń